czwartek, 13 czerwca 2013

Frittata z zielonymi szparagami




Sezon na szparagi jest krótki, więc trzeba go wykorzystać maksymalnie. Tym razem na warsztat wzięłam wersję zieloną. Wczoraj wpadłam do domu po 19:00 strasznie głodna i miałam ochotę na "coś ciepłego". Nie mieliśmy za wiele czasu, bo moja przyjaciółka miała urodziny i wybieraliśmy się do niej na 20:00, więc to musiała być szybka akcja kuchenna. Rzuciłam okiem na lodówkę i już wiedziałam. Frittata!


Składniki (porcja dla 2 osób):
5 szparagów
4 jajka
owczy ser
3-4 małe ziemniaki
sól i pieprz
łyżka masła







Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Szparagi dokładnie umyć,  odciąć zdrewniałe końcówki (1-2 cm) i zblanszować, wrzucając je na minutę do wrzątku. Chodzi o to żeby trochę zmiękły. Ziemniaki obrać i ugotować. Ser pokroić w drobną kostkę. Jajka wbić do miski, dodać soli i pieprzu i mocno roztrzepać, by masa nabrała jak najwięcej powietrza. Dzięki temu frittata będzie puszysta i nie opadnie.

Na patelni rozgrzać masło, wlać ubite wcześniej jajka i zmniejszyć ogień pod paletnią żeby masa się nie przypaliła. Na wierzch wyłożyć szparagi i ser. Jeśli smak owczego sera Wam nie odpowiada, spokojnie możecie zastąpić go np. kozim. Całość jeszcze raz delikatnie posolić i popieprzyć i wstawić do piekarnika na ok 10 minut. Frittata musi ładnie się zrumienić a ser rozpuścić.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz