wtorek, 1 kwietnia 2014

Ptysie z bitą śmietaną

Dzisiaj szybki przepis na urocze ptysie. Jakiś czas temu przygotowałam je do pracy z okazji swoich imienin. Teraz nie ma zmiłuj i nawet jak mi się nie chce to muszę coś przygotować, tak to już jest, jak raz przyniesie się coś swojego to potem trochę głupio kupować gotowca.. Przy ptysiach pomagała mi moja przyjaciółka A. bo ja w międzyczasie robiłam dwa inne ciasta, więc to ona jest autorką tych idealnych kształtów ;) Ciastka upiekłam dzień wcześniej a z samego rana nadziałam je kremem, żeby za bardzo nie nasiąkły i nie zmiękły.
 
Przepis na ciasto pochodzi z tej strony.
 
Składniki:
1 szklanka wody (250ml)
125g masła
1 szklanka mąki pszennej
jajka
szczypta soli
 
na krem:
śmietana 36%
cukier waniliowy - na oko, do smaku
 
Przygotowanie:
W garnuszku zagotować wodę z masłem, na gotującą się wodę wsypać mąkę i od razu energicznie mieszać, żeby nie powstały grudki i całość się nie przypaliła. Następnie pozostawić do ostygnięcia. Wystudzone ciasto zmiksować z jajkami, do uzyskania gładkiej masy. Żeby uzyskać ładny kształt ciasteczek, najlepiej użyć worka cukierniczego z gwiazdkową końcówką i wyciskać małe porcje na blaszkę do pieczenia.
 
Piec w 200 stopniach C przez około 30 minut. Po wystudzeniu przekroić na pół i wypełnić bitą śmietaną.
 

2 komentarze: