piątek, 11 kwietnia 2014

Chleb, jajko i domowy majonez

Dzisiaj kanapki. Niby nic nadzwyczajnego, ale z dobrych, smacznych produktów można wyczarować niebanalne smaki. Kanapka to nie tylko ser, szynka i pomidor. Właściwie możliwości dobierania składników jest nieskończona.. Trzeba tylko zawierzyć swojej kulinarnej wyobraźni i kombinować, zmieniać, łączyć i smakować..
 
U nas na tapecie majonez domowej roboty. Od jakiegoś czasu szukałam w sklepach majonezu który nie będzie miał w swoim składzie E385, bo to straszne świństwo, ale niestety nie udało mi się nic znaleźć. Potrzeba matką wynalazku, po co kupować skoro można coś zrobić samemu? Przecież ukręcenie majonezu nie może być trudne.. Poszperałam trochę w przepisach i finalnie skorzystałam z tego, zamieniając olej słonecznikowy na rzepakowy. Z jednego żółtka wyszło mi prawie połowa 200ml słoiczka, całkiem sporo. Majonez wyszedł palce lizać i był gwiazdą mojej dzisiejszej kanapki z jajkiem.

 
 
Składniki na kanapki:
chleb żytni na zakwasie
masło
1 jajko ugotowane na twardo
kawior z pstrąga
domowy majonez
kiełki rzodkiewki
mortadela z oliwkami
kiszony ogórek od Babci
musztarda dijon
sól

Składniki na majonez:
150 ml oleju rzepakowego
1 żółtko
2 łyżki oliwy z octem
1/2 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki cukru
1 łyżka musztardy
1 łyżeczka soku z cytryny



Przygotowanie:
Zacznijcie od majonezu, można go zrobić dzień wcześniej żeby oszczędzić trochę czasu. Jajko należy sparzyć następnie oddzielić żółtko od białka. Do miski wlać żółtko i ubić. Następnie bardzo powoli, cieniutki strumieniem dolewać oleju, nie przestając mieszać. Kiedy masa stanie się gęsta i gładka dodać oliwę z octem. Na koniec dodać sól, cukier, musztardę i sok z cytryny. cały sekret tkwi w tym żeby nie przestawać ubijać majonezu. Ja używałam do tego mojego Kitchenaida ale spokojnie możecie użyć ręcznego miksera.
 
Chleb pokroić w niezbyt grube kromki i posmarować masłem. Na jednej z kromek ułożyć plastry mortadeli. Ogórka pokroić w cienkie plasterki i ułożyć na mortadeli, na wierzchy zrobić kilka 'kleksów" z musztardy.
 
Na drugiej kromce chleba ułożyć pokrojone w plastry jajko i posmarować je majonezem. Na wierzch wyłożyć nieco kawioru i kiełków rzodkiewki. Delikatnie posolić.
 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz