środa, 10 lipca 2013

Quesadillas by Nigella Lawson

Z tego przepisu korzystam tak długo, że trochę czasu zajęło mi przypomnienie sobie skąd tak naprawdę go znam. Dawno, dawno temu, organizowałam niespodziankową kolację urodzinową dla mojej Mamy. Motywem przewodnim były potrawy kuchni tex-mex i przy tej własnie okazji poznałam przepis Nigelli Lawson na przepyszne quesadillas. Dobrze sprawdzą się jako przystawka, imprezowa przekąska na ciepło albo danie na kolację. Ostry smak papryczek jalapeno neutralizuje jogurt bałkański. Przepis, oczywiście, zmodyfikowałam, przede wszystkim dlatego, że Ł. nie lubi kolendry. Oryginalny, znajdziecie tu.



Składniki dla 2 osób:
4 placki tortilla
starty cheddar
szynka parmeńska 
marynowane papryczki jalapeno
czerwona cebulka
szczypiorek
jogurt bałkański



jalapeno
szynka parmeńska

cheddar
tortille


Przygotowanie:
Cebulę pokroić w piórka, posiekać papryczki i szczypior. Cheddar zetrzeć na grubym oczku tarki. Na placek tortilli położyć plaster szynki, posypać posiekaną cebulką, kawałkami papryczki jalapeno i szczypiorem. Następnie posypać serem i tortille złożyć na pół. Grillową patelnię porządnie rozgrzać, złożone na pół placki delikatnie posmarować oliwą (dosłownie odrobinkę) i smażyć ok 2 minuty z każdej strony. Podawać z kwaśną śmietanką.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz