wtorek, 24 czerwca 2014

Quiche z kurkami i szparagami

Wczoraj był Dzień Ojca. Z tej okazji kolacja a na kolację quiche. Po powrocie z pracy i szybkich zakupów, miałam mało czasu na przygotowania, dlatego quiche okazał się daniem idealnym. Spód upiekłam dzień wcześniej, więc wczoraj przygotowałam tylko śmietanowe wypełnienie i pozostałe składniki. Dopełnieniem była wiosenna sałatka z rukoli. Przystawka i deser też były ale o tym to już następnym razem..

Przepis, lekko zmodyfikowany pochodzi z tej strony.



Składniki:
250 g mąki pszennej
150 g zimnego masła
szczypta soli
1-2 łyżki lodowatej wody

pół pęczka zielonych szparagów
15 dag kurek
roladka sera koziego
4 żółtka
4 łyżki tartego parmezanu
400 ml śmietany kremówki 30% (ja użyłam 200ml 30% i 200ml 18%)
sól, pieprz

Przygotowanie:
Mąkę, masło pokrojone w kostkę, sól i wodę zagnieść aż powstanie gładkie ciasto. Ja zrobiłam to w robocie kuchennym, kiedy mąką i masło połączyły się tworząc małe grudki ciasta dolałam wodę i posoliłam. Ciasto odłożyć do lodówki na 60 minut. Po tym czasie rozgrzać piekarnik do 190 stopni C. Ciasto rozwałkować na pergaminie, i przełożyć do foremki na tartę. Na wierzch położyć płat folii aluminiowej i obciążyć (ja używam do tego fasoli jaś). Wstawić do piekarnika na 15 minut, po tym czasie zdjąć obciążenie i piec jeszcze 10 - 15 minut, aż ciasto się zrumieni.

Piekarnik nastawić na 150 stopni C. Szparagi przygotować odłamując od nich zdrewniałe końce i wrzucić na osolony wrzątek, gotować 5 minut. Kurki umyć i odciąć końce nóżek. W misce wymieszać żółtka, śmietankę i parmezan. Doprawić solą i pieprzem. Na spód tarty wyłożyć szparagi (można je przekroić jeśli będą za długie) i kurki, całość zalać masą śmietanową. Na wierzchy ułożyć plasterki koziego sera. Quiche piec około 30 minut, aż zarumieni się z wierzchu i lekko zetnie w środku. Podawać z sałatą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz