poniedziałek, 2 czerwca 2014

Lemon Shrimp od Można Mlaskać!

Jakiś czas temu pisałam o wizycie na Targu Śniadaniowym w Wilanowie i o przepysznej zupie od Można Mlaskać, którą jadłam. Dzięki wielkiej uprzejmości mlaskających kucharzy miałam szansę odtworzyć smak, który tak mnie zaciekawił. Nie dostałam od nich dokładnego przepisu, ale wystarczająco dużo wskazówek i informacji żeby stworzyć moją wersję Lemon Shrimp! Zupę gotowała moja Mama, ja byłam tylko wiernym obserwatorem, degustatorem i fotografem. No i napiszę Wam jak zrobić to cudo!



Składniki:
6 marchewek
2 pietruszki
1/2 selera
3 litry rosołu
1 cytryna
1 limonka
świeży imbir
kurkuma
masło
krewetki koktajlowe
1/2 szklanki białego wina
świeża kolendra
sól
pieprz cytrynowy

Przygotowanie:
Marchew, pietruszkę i seler obrać i zetrzeć na dużych oczkach. Warzywa, powoli, udusić na maśle, delikatnie posolić. Następnie dolać do nich bulion. Do zupy zetrzeć skórkę z połowy cytryny, dodać sok z jednej cytryny i limonki. Zetrzeć imbir i również dodać go do zupy. Doprawić kurkumą, pieprzem cytrynowym i całość zblendować. Na patelni rozgrzać łyżkę masła i podsmażyć krewetki, posolić je ale nie za dużo bo puszczą wodę. Doprawić pieprzem cytrynowym i podlać białym winem. Chwilę poddusić i wlać do zupy. Przed podaniem posypać świeżo posiekaną kolendrą.

Ilość imbiru i cytryny w zupie zależy wyłącznie od Was. My doprawiałyśmy ją kilka razy dlatego ciężko mi podać dokładne proporcje :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz