środa, 2 lipca 2014

Raviolo con uovo

Mniej więcej w połowie dnia w mojej głowie pojawia się pytanie "co zjemy na kolację?" a chwilę potem zadaje je Ł. i zaczynam rozmyślać.. ciężko mi się wtedy skupić na pracy, ale przecież coś trzeba jeść. Popołudniowe posiłki są ważne, to czas dla mnie, dla nas, synonim odpoczynku. Możemy usiąść razem, celebrować chwilę, dlatego tak istotne jest co będziemy mieć na talerzach. 

Wczoraj byłam zła, kilka spraw nie poszło po mojej myśli a do tego zmokłam na bazarku, napadało mi w buty i nie powiem gdzie jeszcze. Deszcz przyszedł jak tylko wysiadłam z autobusu, więc zamiast zakupów spędziłam 30 minut w sklepie rybnym, bo nie miałam się gdzie podziać. Na szczęście Pani ekspedientka była bardzo miła więc wymieniłyśmy kilka kluczowych poglądów na temat ryb ;) I kiedy tak stałam i czekałam aż ulewa przejdzie przyszło olśnienie.. raviolo... Tak zrobię je dziś! Na przekór wszystkim i wszystkiemu, właśnie z tym się dzisiaj zmierzę! Raviolo z płynnym żółtkiem jadłam w nieocenionej Mące i Wodzie, więc cel miałam wytyczony dość jasno. Wiedziałam jak to danie powinno wyglądać i smakować w wersji perfekcyjnej. Ricottę doprawiłam po swojemu, lekka cytrynowa nuta świetnie zagrała z całością.

I kiedy już usiedliśmy do jedzenia ogarnął mnie spokój, nie ważny deszcz, mokre buty, nieudane zakupy czy przegrana w konkursie. Jest wino, pyszny posiłek, ja i on. Jest dobrze.


Składniki na 2 raviolo:
200 g mąki
2 jajka
sól
250 g  ricotty
kilka listków rozmarynu
100 g drobno startego parmezanu
skórka otarta z 1/2 cytryny
1 ząbek czosnku
pieprz cytrynowy
3-4 łyżki masła
6 listków szałwii

Przygotowanie:
Mąkę zagnieść z jajkami i szczyptą soli tak by powstało gładkie ciasto. Ja robiłam to w robocie kuchennym, ale ręcznie też możecie. Odłożyć do lodówki na 30 minut. w tym czasie do ricotty wycisnąć czosnek, dodać parmezan, posiekany rozmaryn, skórkę z cytryny, pieprz cytrynowy i szczyptę soli. Wszystko dokładnie wymieszać i odstawić do lodówki. Po 30 minutach w dużym garnku (u mnie 5 litrowym) posolić  i zagotować wodę. Ciasto rozwałkować cieniutko i wykroić z niego 4 duże kwadraty. Na dwa z nich wyłożyć ricottę, zostawiając margines po bokach. Na środku nadzienia zrobić dziurkę, w którą należy wbić żółtko. Następnie delikatnie zmoczyć brzegi ciasta i nakryć delikatnie nakryć drugim płatem. Docisnąć by ciasto dobrze się skleiło i odkroić jego nadmiar. Gotować 4 minuty.

Masło rozpuścić na patelni, dodać szałwię i usmażyć na minimalnym ogniu. 

Raviolo podawać skropione szałwiowym masłem.







3 komentarze: