wtorek, 22 lipca 2014

Kompot z jabłek i moreli

Kompot to dla mnie trochę kłopotliwy temat. Nigdy za nim nie przepadałam kojarzył mi się ze smutnym stołówkowym daniem, takie popłuczyny po owocach. Pamiętam kompot truskawkowy w mojej podstawówce, który był bardziej szary niż różowy.. No ale wszystkiemu trzeba dać drugą szansę. Ten, który chcę Wam zaproponować jest kwaśny dzięki jabłkom i delikatnie słodki dzięki morelom, idealnie wyrównane smaki. Ja lubię kiedy kiedy kompot jest lekko ciepły ale jeśli chcecie możecie go dobrze schłodzić przed podaniem. 

Składniki:
około 10 - 12 małych antonówek
8 moreli
1,5 litra wody

Przygotowanie:
Jabłka umyć i pokroić w ósemki. Wrzucić do garnka zalać wodą i zagotować, kiedy lekko zmiękną dodać przekrojone na pół morele i całość gotować razem aż owoce będą się rozpadać. Przelać przez sito żeby oddzielić owocową pulpę, można lekko przetrzeć. Gotowe!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz