piątek, 18 października 2013

Ravioli ze szpinakiem i masłem szałwiowym.

Miałam na nie ochotę już od kilku dni. Niestety to danie dość pracochłonne i ciągle nie mogłam wygospodarować wystarczająco dużo czasu. Mój Ł. stwierdził, że jemu nie chciałoby się tak długo gotować czegoś, co później zjadamy w 10 minut. Fakt lepienie jakichkolwiek pierożków wymaga cierpliwości i trochę pracy. Ale mnie to odpręża :) A kiedy efekty są zadowalające zapominam o tym ile musiałam się narobić.
 
Przepis na ciasto pochodzi z książki Jamiego Olivera "Włoska wyprawa Jamiego". Natomiast farsz szpinakowy podejrzałam tutaj. 
 
Składniki na ciasto:
300g mąki
3 żółtka lub 3 całe jajka
 
Składniki na farsz:
150g świeżego szpinaku
140g ricotty
4 ząbki czosnku
3 łyżki startego na drobnych oczkach parmezanu
łyżka masła
sól
świeżo mielony pieprz

dodatkowo:
łyżka masła
kilka listków świeżej szałwi

Przygotowanie:
Ciasto zagnieść i odstawić. Na patelni rozgrzać masło i podsmażyć na nim posiekany czosnek. Dodać liście szpinaku, posolić i dusić aż zrobią się wiotkie. Do szpinaku dodać ricottę, parmezan, doprawić solą i pieprzem. Wymieszać dokładnie.

 
 
 
Ciasto podzielić na dwie części, każdą rozwałkować bardzo cienko. Na jeden płat ciasta wykładać łyżeczką farsz, robiąc ok 1,5 cm odstęp. Następnie przykryć drugim płatem ciasta i dokładnie posklejać brzegi dookoła farszu. Wyciąć ravioli radełkiem. Wrzucać na wrzącą osoloną wodę, gotować 3-4 minuty od wypłynięcia. Podawać z masłem szałwiowym. (Masło roztopić na patelni z kilkoma listkami świeżej szałwii)
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz