poniedziałek, 3 marca 2014

Pączki serowe

Pączki serowe? To się nie może udać, że niby jak? Bez drożdży, bez wyrastania? Niee.. poza tym to nie może być smaczne, a jednak! W ten weekend ostatkowym rzutem na taśmę podjęłam pączkową próbę i myślę, że się udało. Ciasto powstaje ekspresowo, smażenie trochę trwa, jeśli macie w domu frytownicę to idealnie się sprawdzi, bo łatwo będzie Wam utrzymać stałą temperaturę. W przepisie, z którego korzystałam temp. smażenia to 170 C, ale ja ustawiłam 190 C. Przy niższej temp. ciasto opadało na dno i przywierało do dna. Do nakładania ciasta używałam małej łyżeczki do drążenia melonów,  pączki wyszyły "na jeden kęs". Na koniec nadziałam je dżemem morelowym domowej roboty. 

Przepis pochodzi z tego bloga.



Składniki na ok 30 małych pączusiów:
400 ml serka homogenizowanego
2 szklanki mąki
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki cukru pudru
szczypta soli
kieliszek wódki
cukier puder do posypania
dżem lub powidła do nadziania pączków

Przygotowanie:
Wymieszać serek, jajka, cukier a następnie dodać przesianą mąkę, sól i proszek do pieczenia. Dokładnie wymieszać na jednolitą masę, żeby nie było grudek. Olej rozgrzać do 190 C. Ciasto nakładać łyżeczką np. do drążenia melona, łyżkę co jakiś czas maczać w zimnym oleju, ciasto będzie lepiej odchodziło. Pączki smażyć do ciemnozłotego koloru. Nadziać dżemem i posypać cukrem pudrem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz