niedziela, 17 listopada 2013

Banana Pancakes

Niedzielne śniadanie w wersji na słodko. Czasem mam ochotę odstąpić od zestawu obowiązkowego, czyli jajka na miękko i twarożku. Dziś przygotowałam placki z bananów, polane golden syrupem..  Rozpusta od samego rana :) Następnym razem spróbuję zrobić je z mąki pełnoziarnistej zamiast pszennej, żeby było zdrowiej. Z podanych proporcji wyszło mi 6 dużych placków, Ł. ledwo dał radę zjeść swoją porcję, ja skapitulowałam po drugim placku. Wierzcie mi, są baaaaardzo sycące...

Przepis pochodzi z tej strony.

Składniki:
1 szklanka mąki
1 łyżka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki soli
1 jajko
1 szklanka mleka
2 łyżki oleju
2 banany

Przygotowanie
W jednym naczyniu połączyć suche składniki: mąkę, cukier, cynamon, proszek do pieczenia, sól. W drugim roztrzepać jajko, dolać do niego mleko i olej. Banany obrać i rozgnieść widelcem na pulpę a następnie dodać do mleka i jajka. Połączyć suche składniki z mokrymi i dokładnie wymieszać, tak żeby nie było grudek. Placki smażyć na odrobinie masła, aż zrumienią się z każdej strony. Podawać z golden syrupem (ewentualnie z miodem) i plastrami bananów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz