środa, 11 lutego 2015

Halloumi burger

Przed Wami popisowe danie Ł. Wspomniałam już kiedyś o tym, że Ł. jest mistrzem karmelizowanej czerwonej cebuli. Trudno mu dorównać! A karmelizowana cebula to jeden z ważniejszych składników tego bezmięsnego burgera. Mała zamiana ról i dzisiaj to ja czekałam na to, co wyda kuchnia. Wyszło perfekcyjne...

Składniki na 2 burgery:
2 pełnoziarniste bułeczki
4 plastry sera halloumi
2 łyżeczki majonezu
1/2 jabłka szara reneta
rukola
1 czerwona cebula
rukola
oliwa
łyżka masła
1 łyżka octu balsamicznego
1 łyżeczka cukru trzcinowego

Przygotowanie:
Cebulę i jabłko pokroić w plastry i zeszklić na rozgrzanym maśle następnie posłodzić i odrobinę posolić. Dodać ocet balsamiczny. Podgrzewać aż sos się zredukuje. Bułeczki podgrzać na patelni grillowej lub na grillu elektrycznym. Tak samo postąpić z plastrami sera. Spód bułki posmarować majonezem następnie wyłożyć rukolę, halloumi i jabłko z karmelizowana cebulą. Przykryć górną warstwą bułki.




5 komentarzy:

  1. ależ to musi świetnie smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale cudowny pomysł z połączeniem halloumi i karmelizowanej cebuli *.* A wegeburgery uwielbiam :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie, uwielbiam wszelkie wege burgery, ale akurat z tym serem nie jadłam. Najbardziej mnie zadziwił dodatek jabłka :P Ale widać, że wszystkie składniki do siebie idealnie pasują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, wypróbujcie ten przepis koniecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mian, czemu ja tu zajrzałam, teraz zgłodniałam jeszcze bardziej, rewelacyjny pomysł! :)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń