niedziela, 13 marca 2016

Krem z batatów na ostro!

To moje pierwsze spotkanie z batatem w kuchni i muszę przyznać, że jest bardzo udane :) Pomysł i wykonanie zupy jest mojej Mamy, ja tym razem ograniczyłam się do jedzenia i robienia zdjęć. 

Batat jest słodki, dlatego warto przełamać jego smak np. czymś ostrym, żeby zupa nie wyszła mdła. Nasz krem nie był ani za ostry ani za słodki. Nachosy dodały mu chrupkości a kwaśna śmietana zwieńczyła dzieło. Nic tylko jeść i chwalić, pychotka!

Składniki na ok 4l zupy:
2 bataty
3 litry bulionu (ja użyłam mięsnego)
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka imbiru
1/2 łyżeczka cynamonu
1/2 łyżeczki płatków chili

nachosy
100 g sera cheddar
kwaśna śmietana

Przygotowanie:
Bataty obrać i zetrzeć na grubych oczkach. Wrzucić do bulionu i całość zagotować. Następnie zmniejszyć ogień i dodać cynamonu, imbiru i kurkumy oraz płatki chili. Gotować aż bataty zmiękną i całość zblendować. Nachosy wysypać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Posypać startym serem i piec ok 5 minut aż ser się rozpuści. Zupę podawać z kleksem ze śmietany i w towarzystwie nachosów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz