poniedziałek, 19 października 2015

Jabłkowe kwiaty

Jakiś czas temu internet wypełnił się filmikami pokazującymi jak przygotować prosty, ale efektowny (żeby nie powiedzieć efekciarski ;) ) deser, czyli ciastka w kształcie róży. Jak dla mnie, to lekka tandeta, ale poczułam, że wyzwanie zostało rzucone i jak wszyscy to ja też! W ubiegły weekend nadarzyła się okazja, żeby przetestować swoje umiejętności. Szybki rzut oka na przepisy w sieci i już wiedziałam, że zrobię po swojemu, bo ja oczywiście chciałam szybko, bez zbędnych ceregieli. Do wyjścia z domu miałam tylko godzinę, więc pominęłam moczenie jabłek w wodzie. Potem okazało się, że w lodówce nie ma dżemu brzoskwiniowego, który przecież „był tam na 100%” więc musiałam się obyć bez tego składnika. Tym sposobem powstały mini szarlotki z ciasta francuskiego ;)
Składniki na 12 ciastek:
3 antonówki
6 małych płatów ciasta francuskiego
50g masła
8 łyżek brązowego cukru
2 łyżeczki cynamonu
Sok z cytryny
Mąka do podsypania
 
Przygotowanie:
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Masło rozpuścić w rondelku, jabłka pokroić na ćwiartki a następnie w cieniutkie plasterki. W miseczce wymieszać cukier z cynamonem. Płaty ciasta delikatnie rozwałkować podsypując mąką i posmarować masłem. Każdy płat przeciąć wzdłuż na 2 paski. Na dłuższym brzegu ciasta „na zakładkę” ułożyć plastry jabłka i posypać mieszanką cukru i cynamonu. Następnie złożyć ciasto, tak żeby przykryć jabłka. Tak powstały długi pasek zwinąć w ślimaka i włożyć do formy na muffinki. To samo zrobić z kolejnymi kawałkami ciasta i piec przez 30 – 40 minut. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.



3 komentarze:

  1. Jakie śliczne! Chyba bardziej ucieszyłabym się z takich niż ''prawdziwych'' ;)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń