środa, 5 sierpnia 2015

Tagliatelle z cukinią

Cukinię odkryłam niedawno. Oczywiście znałam to warzywo, bo często pojawiało się w kuchni u mojej mamy no i na działkowej grządce, ale sama za nią  nie przepadałam. To już kolejny przykład i dowód na to, że z wiekiem smak się zmienia. W zeszłym roku zrobiłam z cukinii sałatkę, możecie znaleźć ją tutaj, a potem to już jakoś poszło. Przede wszystkim przestałam jej unikać a potem zaprosiłam do swojego jadłospisu. Dzisiaj zapraszam Was na szybki makaron z cukinią i serem pleśniowym, dzięki któremu danie nie jest mdłe, ser przyjemnie zaostrza smak ;)

Składniki na 2 porcje:
4 gniazda makaronu
1 mała cukinia
15 dag sera z niebieską pleśnią
20 ml śmietanki 18%
1 ząbek czosnku
2 łyżki oliwy

Przygotowanie:
 Cukinię przekroić na pół i łyżką wydrążyć pestki a następnie pokroić ją w średniej wielkości kostkę. Makaron ugotować w osolonej wodzie. W tym czasie na patelni rozgrzać oliwę i podsmażyć na niej pokrojony w plasterki czosnek a po chwili dodać cukinię. Smażyć ją ok 3-4 minuty, po tym czasie dodać pokruszony ser i śmietankę. Podgrzewać aż ser się rozpuści a sos stanie się kremowy. Dodać makaron i podawać.



1 komentarz:

  1. Tagliatelle to mój ulubiony makaron i do tego jeszcze z moją ulubioną cukinią. Pyszne danie :)

    OdpowiedzUsuń